معرفی کامل تمام ورزش ها

ساخت وبلاگ

تنیس روی میز ازجمله رشته های راکتی و انفرادی است که به دلیل در دسترس بودن، مفرح بودن، نیاز به فضای کوچک و امکانات محدود مورد توجه همه ی رده های سنی قرار دارد. همچنین به دلیل فوایدی همچون کمک به افزایش سرعت و هماهنگی بین اعصاب و عضلات، ایجاد چابکی و تعادل، تأثیر بر عملکرد دستگاه های داخلی بدن و کمک به تناسب اندام، ایمن و کم خطر و قابل اجرا بودن در کلیه فصول و آشنا کردن ورزشکاران با جهات و فضای حرکتی و علاوه بر اینها ماهیت تکنیک های تنیس روی میز که آموزش آن در سنین پایین تر باعث درک بهتر آنها می شود.

علی رغم اینکه خاستگاه این رشته اروپا ذکر گردیده است، اما در سه دهه اخیر با توجه به سیاست های به کار گرفته شده، نژاد زرد و خصوصا کشورهای چین، کره، هنگ کنگ و ژاپن فاتحان بلا منازع سکوهای قهرمانی بوده اند و قاره آسیا را به قطب قدرتمند این رشته تبدیل کرده است. شناسایی یک فرد مستعد در ورزش تنیس روی میز، به اهمیت تامین بذر برای تولید محصول است.

برای اجاره زمین تنیس و ورزش در خانه به اسان اسپرت مراجعه کنید.

تشخیص قابلیت یا توانایی و داشتن فاکتورهای آمادگی جسمانی در تنیس روی میز، پیش نیاز تمرینی بازیکنان خوب تنیس روی میز است. این رشته در سطوح قهرمانی به توانایی های بالای و دقیق تکنیکی، ظرفیت خوب هوازی، توان بی هوازی، عمل و عکس العمل سریع، قدرت، سرعت، هماهنگی، انعطاف پذیری و چابکی نیازمند است بنابراین با اندازه گیری های فاکتورهای آمادگی جسمانی در تنیس روی میز در مراحل استعدادیابی می توان بهترین افراد را جهت ورود و ادامه این رشته انتخاب کرد.

الف) فاکتورهای آمادگی جسمانی در تنیس روی میز

تنیس روی میز جزو ورزش های بسیار سریع محسوب می گردد. همانند بسیاری از ورزش ها، فاکتورهای آمادگی جسمانی در تنیس روی میز اختصاصی هستند و در برنامه های آمادگی جسمانی مورد توجه قرار می گیرند. فاکتورهای آمادگی جسمانی در تنیس روی میز مانند سرعت، استقامت عضلانی، استقامت قلبی و عروقی، قدرت عضلانی و انعطاف پذیری.

سرعت : سرعت توانایی عصبی و عضلانی برای انواع حرکات پا در تنیس روی میز و تغییر مسافت و جابه جایی در کوتاه ترین زمان ممکن است (اسمعیلی، ۱۳۸۲).

سرعت یک مولفه الزامی در تنیس روی میز می باشد. سرعت توپ، سرعت پا و توانایی بازی سریع نقش تعیین کننده ای در موفقیت یک بازیکن دارند. بازیکنان حرفه ای از ویژگی هایی مانند دریافت سریع توپ، انتقال سرعت به توپ و حرکت سریع برخوردارند. تنها تفاوت، در سبک بازی آنها است. بازیکن در برابر توپ های سریع و توپ های آهسته سریع واکنش نشان می دهد و با حفظ تعادل لازم به مکان توپ حرکت کرده و به توپ ضربه مناسب را وارد می کند. اندام های بدن و ترکیب به کارگیری آنها در ایجاد سرعت و دقت و قدرت ضربه نقش مهمی دارند. هرچه اندام ها از قسمت های ظریف تر به کار گرفته شوند سرعت و دقت ضربه بیشتر خواهد بود. به طور مثال به ترتیب مچ دست، آرنج، شانه و تنه بالاترین سرعت را دارند و برعکس آن یعنی تنه، شانه، آرنج و مچ دست بیشترین قدرت را دارند.

 

منبع:

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش تنیس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 163 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1400 ساعت: 16:32

البته در این ورزش باید به شدت سریع باشید و در کنار سرعت بالا باید قدرت دستان خود را به شدت بالا ببرید. همان گونه که پیش تر گفتیم تمرکز حواس از نکات کلیدی این بازی است، پس باید دقیق و با هوش باشید.

آموزش تنیس

قبل از هر چیزی در یک کلاس معتبر ثبت نام کنید و به این ورزش به عنوان یک ورزش حرفه ایی نگاه کنید. داشتن راکت تنیس مناسب از جمله مواردی است که به یک بازیکن در ارائه یک بازی خوب بسیار کمک می کند. در مقابل فواید بسیار در این ورزش، ضرر هایی نیز از جمله گرفتگی عضلات و بسیاری از آسیب های این چنینی نیز وجود دارد که نیازمند تمرکز، تمرین و دقت بسیاری است. باید بگوییم تنیس هنوز هم یک ورزش تجملاتی است اما بسیاری از افرادی که علاقه مند این ورزش هستند در مسابقات مختلف آن را دنبال و لذت بسیاری می برند.

در این مقاله ورزشی نتایج اکثر تحقیق در مورد ورزش تنیس مانند تنیس چیست،قوانین تنیس،فواید تنیس و تجهیزات بازی تنیس به شما ارائه شد.برای مطالعه مقالات بیشتر پیرامون ورزش تنیس به وبلاگ ورشی آسان اسپرت مراجعه نمایید.

 

توپ تنیس

اگر تصمیم گرفتید که یک توپ تنیس مرغوب بخرید حتما به علامت USTA  و یا فدراسیون تنیس دقت کنید تا یک توپ ایده آل را خریداری کنید. جنس بیرونی توپ تنیس مخملی و به رنگ زرد است. وزن توپ تنیس بین ۵۶٫۷  تا ۵۸٫۵ متغیر است. اندازه توپ تنیس ۶٫۳۵ تا ۶٫۳۷ می تواند باشد. اگر می خواهید یک توپ تنیس مرغوب تهیه کنید حتما سراغ کمپانی مطرح ویلسون بروید.

برای اجاره زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

راکت تنیس

انتخاب یک راکت مناسب نسبت به میزان چرخش بازیکنان متفاوت است ولی عموما مساحت یک راکت مناسب ۹۰ تا ۱۱۰ اینچ و طول آن ۲۷ اینچ می باشد. طرز صحیح گرفتن یک راکت در دست بسیار مهم است و تقریبا یکی از عواملی است که شما را تبدیل به یک برنده و یا بازنده می کند. اندازه راکت تنیس با معیار گریپ در نظر گرفته می شود برای بانوان ۱ تا ۳ و برای آقایان ۲ تا ۴ در گریپ است.

باید سعی کنید راکت تنیس را به راحتی در دست خود حرکت دهید اما زاویه چرخشی آن نباید مدام تغییر کند و ضربات شما را تبدیل به ضربات با قدرت کم بکند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/04/18/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش تنیس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 164 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1400 ساعت: 16:29

مزیت مهم این نوع زمین تنیس، قابلیت شخصی سازی رنگ و سرعت آن با استفاده از ترکیب شن های مختلف است. مشکل این زمین ها سختی سطح آن ها بوده که می تواند آسیب ورزشکار را به دنبال داشته باشد. به علاوه سطح آسفالتی یا بتونی زمین در صورتی که دمای های بالا باشد، حرارت را منعکس می کند. این معضل در محیط های گرم می تواند برای ورزشکاران مشکلات متفاوتی به همراه داشته باشد.

زمین تنیس هارد

مشخصات انواع زمین تنیس چمن


زمین تنیس چمن Grass Court از اولین نوع زمین های تنیس می باشد. از معروف ترین زمین های تنیس چمن زمین مسابقات گرند اسلم ویمبلدون است که اولین تورنمنت تنیس در طول تاریخ در آنجا انجام شده است. زمین های تنیس چمن سریع ترین نوع زمین های مورد استفاده در ورزش تنیس هستند. زمین های تنیس چمن از چمن های یک دست که کمی شبیه زمین های گلف هستند تشکیل می شوند و به دلیل سریع تر بودن آن مانند زمین های هارد کورت فواصل بین امتیازات کوتاه تر است. همچنین به دلیل سریع بودن این نوع زمین بیشتر رکورد های ضربات ACE در یک بازی متعلق به همین زمین هستند که اجازه برگشت دادن توپ های سخت تر را به بازیکن مدافع نمی دهد و کمتر پیش می آید که بازیکنان تدافعی تر سرویس های بازیکنان قوی تر را برگشت دهند.

برای اجاره زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

کاربرد زمین تنیس چمن


این نوع زمین بیشتر به کمک بازیکنانی خواهد آمد که تنیس سنتی مانند سرو و والی SERVE AND VOLLEY بازی می کنند. مخصوصا بازیکنانی که سرویس قوی تری دارند و در بازی لب تور نیز مسلط هستند. این نوع زمین همچنین در کنار منفعتی که برای برخی بازیکنان دارد ضررهایی هم مانند لیز بودن آن دارد که باعث مصدومیت های جزئی برای آن ها می شود. نگهداری و ترمیم زمین چمن نسبت به دیگر انواع زمین تنیس سخت تر است؛ چرا که مرتب باید به آن آب داد و علف های هرز آن را هرس کرد. یکی از راهکارهای مناسب استفاده از چمن مصنوعی دو منظوره است چرا که علاوه بر حفظ ویژگی های چمن طبیعی میتوان از مزایای چمن مصنوعی همچون سرسبزی چهارفصل و هزینه های نگهداری بسیار ناچیز بهره مند شد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/17/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش تنیس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 26 بهمن 1400 ساعت: 22:30

قبل از شروع بازی شطرنج و آموزش شطرنج ابتدا باید بلد باشید صفحه شطرنج را بچینید. صفحه این بازی هیجانی یک مربع هشت در هشت می باشد که یکی در میان به رنگ سفید و مشکی است و در کل ۶۴ عدد خانه دارد. از این ۶۴ عدد ۳۲ عدد از خانه ها به رنگ سفید و ۳۲ عدد دیگر از این خانه ها به رنگ مشکی هستند. اگر دو نفره بخواهید این بازی را انجام دهید باید از ۳۲ خانه استفاده کنید و ۱۶ خانه را به رنگ سفید و ۱۶ خانه را به رنگ مشکی اختصاص دهید.
در آموزش شطرنج همه چیز به توان تحلیل و تمرکز ذهن شما بستگی دارد و با تمرکز بالا و تحلیل مناسب می توانید برنده این بازی باشید. آموزش شطرنج در ستون های آن بدین صورت است که ستون های عمودی این بازی با حروف الفبا A تا H و ستون های افقی این بازی با اعداد ۱ تا ۸ چیده شده اند. پس از معرفی صفحه شطرنج شما قدم اول برای شروع این بازی هیجانی را برداشته اید.

قوانین شطرنج

آشنایی با مهره های شطرنج و قیمت صفحه آن


برای آموزش شطرنج و مهره های آن باید ۱۶ عدد مهره سفید در ۱۶ خانه ردیف یک و دو و ۱۶ عدد مهره مشکی در ۱۶ خانه ردیف هفت و هشت قرار دهید. در آموزش شطرنج و مهره های آن در اصل باید صفحه شطرنجتان طوری چیده شده باشد که اولین خانه سمت راست در صفحه هر دو کسانی که مشغول بازی هستند سیاه باشد. پس از آشنایی با مهره های شطرنج شما دومین قدم برای شروع و آموزش شطرنج را برداشته اید.
از نحوه چینش مهره ها که بگذریم خیلی از افراد سوال هایی در مورد قیمت صفحه شطرنج دارند. در پاسخ به سوال این افراد باید گفت که قیمت صفحه این بازی هیجانی و جذاب به کیفیت و نوع صفحه انتخابی شما بستگی دارد که قیمت انواع صفحه های بازی شطرنج از ۲۰ تومان شروع می شود و تا دو ملیون تومان ادامه خواهد داشت و در شطرنج همه چیز بسته به انتخاب شماست.

برای کلاس شطرنج‌ و ورزش در خانه به اسان اسپرت مراجعه کنید.ش

چه جوری صفحه شطرنج را باید چید؟


پس از آموزش شطرنج در مورد مهره ها و صفحه آن سوالی به وجود می آید و آن سوال نحوه چینش مهره ها در صفحه می باشد. وقتی صفحه شطرنج خود را باز می کنید در واقع تعدادی خانه مربع شکل به رنگ های سیاه و مشکی جلوی شما نمایان می شود. پس از مشاهده صفحه شطرنج خود باید بدانید که مهره های این بازی طبق یک قانون چیده شده اند و شطرنج باز ها همگی از این قانون باید پیروی کنند. مهره های شطرنج عبارتند از پیاده یا سرباز، فیل، اسب، رخ، وزیر و شاه.
آموزش شطرنج و چینش آن ها بدین صورت می باشد که شما در ردیف دوم ابتدا باید سرباز ها را به ترتیب بچینید و پس از چینش سرباز ها در گوشه دو طرف دو عدد رخ قرار می دهید و بعد از آن از دو طرف اسب، بعد دو عدد فیل باید قرار دهید. از طرفی دیگر شاه سفید رنگ باید روی مربع سفید و شاه مشکی رنگ باید روی مربع مشکی قرار بگیرد و وزیر نیز باید در مربع باقیمانده باشد.

منبع

https://blog.asansports.com/2021/01/07/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-0-%d8%aa%d8%a7-100-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-100-%d8%aa%d8%b6%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : amin aminyavari بازدید : 129 تاريخ : جمعه 22 بهمن 1400 ساعت: 2:49

حال که تمامی مهره های بازی را معرفی و بررسی کرده ایم، نوبت به آن رسیده است تا قوانین شطرنج را مورد بررسی قرار دهیم.   

  • در قوانین شطرنج، این امر وجود دارد که بازیکنی که مهره های سفید دارد آغاز گر بازی می باشد.

  • هر یک از بازیکنان در هر نوبت از بازی می تواند تنها یک حرکت را انجام دهد.

  • بازیکنی که موفق به کیش و مات کردن بازیکن دیگر شود بازی را برده است.

  • اگر هیچ از یک از دو بازیکن نتواند کیش و مات کند، نتیجه ی بازی مساوی می شود.

  • یکی دیگر از قوانین شطرنج ین است که صفحه ی بازی طوری میان دو بازیکن قرار گیرد که آخرین مربعی که سمت راست هر بازیکن است، سفید باشد.

  • اگر خانه ای در بازی توسط مهره ی خودی اشغا شده باشد بازیکن نمی تواند مهره ی خود را به خانه ی اشغال شده حرکت دهد.

  • با یک دست حرکت دادن مهره ها از قوانین این بازی است.

  • اگر بازیکنی چند تا از مهره های خود را در نوبت خود لمس کند، درواقع دست به مهره شده است و باید اولین مهره ی لمس شده را حرکت دهد.

فواید شطرنج

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/04/13/%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b4%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%ac-%d9%86%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • در قوانین شطرنج آمده است اگر هیچ یک از مهره های لمس شده قابل حرکت نباشد، بازیکن می تواند مهره ی دلخواه خود را حرکت دهد.

  • اگر بازیکنی اعلام کند که در مقابل حریف تسلیم شده است طبق قوانین بازی به اتمام می رسد و حریف بازی را می برد.

  • برای کلاس شطرنج‌  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

     

  • گاهی بازیکنان می توانند با یکدیگر توافق کرده و بازی را با نتیجه ی مساوی به اتمام برسانند.

  • طبق قوانین شطرنج اگر در طی ۵۰ حرکت پیاپی، هیچ مهره ی سربازی حرکت داده نشود و هیج مهره ی دیگی بیرون انداخته نشود نتیجه ی بازی می تواند مساوی شود.

  • اگر در حین انجام بازی مشخص شود که چیدمان مهره ها در ابتدا اشتباه بوده است، لغو بازی الزامی می باشد.

  • طبق قوانین شطرنج اگر بازی با مهره ی سیاه آغاز شده باشد مشکلی در ادامه ندارد، مگر اینکه داور بازی مخالفت کند.

  • استفاده از یادداشت، تجزیه تحلیل بر روی صفحه ای دیگر و … خلاف قوانین این ورزش می باشد.

  • جریمه هایی مانند اخطار، افزایش زمان باقی مانده ی حریف، کاهش امتیاز کسب شده، اخراج از کل مسابقه توسط داور و… از قوانین شطرنج می باشد.

  •  
معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : amin aminyavari بازدید : 129 تاريخ : جمعه 22 بهمن 1400 ساعت: 2:43

آیا شماهم به دنبال رزرو سالن فوتسال هستید و نمی دانید بهترین سالن فوتسال های تهران چه سالن هایی هستند؟ دیگر نگران نباشید چون یکی از بهترین سالن فوتسال ها در سطح شهر تهران مجموعه ورزشی پاس قوامین می باشد. مجموعه ورزشی پاس قوامین با سالن چند منظوره خود دارای شرایط استاندارد برای ورزش های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال را در حد رقابت های لیگ های برتر کشور می باشد. این سالن به ابعاد ۲۵*۵۰ متر با گنجایش ۱۵۰۰ نفر تماشاگر با کف پوش پارکت، سونای بخار و خشک، جکوزی، حوضچه آب سرد و رختکن های مجزا است که همواره آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

برای سالن فوتسال مشهد و سالن فوتسال کرج  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

امکان اجاره سالن فوتسال از مجموعه ورزشی شهید چمران


بهترین سالن های فوتسال یکی دیگر از سالن های فوتسال در سطح شهر تهران که از امکانات بالایی برخوردار می باشد مجموعه ورزشی شهید چمران است. اگر به دنبال اجاره سالن فوتسال هستید ما مجموعه ورزشی شهید چمران را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا مجموعه ورزشی شهید چمران با سه بخش فرهنگی، ورزشی و تفریحی مجموعا ۱۱ سالن ورزشی ویژه دختران و پسران در رشته های ورزشی فوتسال، والیبال و بسکتبال دارد. همچنین در این مجموعه امکان اجاره سالن فوتسال و … در سانس های مختلف با تسهیلات ویژه از ۶ صبح تا ۱۱ شب امکان پذیر است. پس اگر به دنبال اجاره سالن فوتسال در بهترین سالن ها هستنید همین الان عجله کنید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/02/15/%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش فوتسال, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 407 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 23:24